BELIA BERKEMAHIRAN PRIHATIN MANGSA BANJIR


LAPORAN PENUH
BELIA PRIHATIN - MBM & KBS
Team SkilledYOUTH MBM
9 & 10 Januari 2015 
Lokasi: Kuala Telang, Kuala Lipis, Pahang
"Alhadulillah, syukur sangat-sangat pada Tuhan korang datang umah makcik, terang dah rumah makcik malam ni. Kalau tak terang pun tak pe, makcik dah cukup syukur dah ada dinding reput dan bumbung ni berbanding dengan yang kat Kelantan. Terima kasih lah bebanyak. Makcik tak dapat nak hidang air pun, ni makcik tengah cari duit2 syiling yang ada untuk budak sekolah nanti." kata seorang ibu tunggal sambil mengutip duit syiling yang bersalut lumpur.
Ungkapan TERIMA KASIH adalah kata-kata keramat atau tonik tenaga buat seorang sukarelawan. Menerima ucapan TERIMA KASIH juga seolah-olah menerima pingat darjah kebesaran dari pemerintah tertinggi sebuah negara.
Ungkapan TERIMA KASIH juga mengakhiri usaha pasukan kami dalam membawa semangat memberilah sebanyak-banyaknya, bukan menerima sebanyak-banyaknya.
Kerja pembaikan pendawaian elektrik di Kuala Telang, Kuala Lipis bagi tempoh masa yang ditetapkan bukanlah suatu kejayaan tetapi suatu usaha melakukan yang terbaik untuk mesyarakat yang memerlukan. Berikut adalah hasil kerja baikpulih pendawaian elektrik sepanjang misi ini:
1. Balairaya Kg. Kuala Telang
2. Rumah Belia 4B
3. Balai Bina Insan Kg Kuala Telang
4. Masjid Ar Rahman
5. Surau Kg Kuala Telang
6. Klinik Desa Kg. Kuala Telang
7. Rumah Imam 1, Masjid Ar Rahman
8. 21 buah Rumah Awam Rosak Teruk
9. 10 buah Rumah Aam Rosak Ringan (Tidak melebihi 2 kerosakan)
10. 14 buah Rumah Awam (di angka rosak tetapi hanya perlu kerja perbersihan sahaja).















Share this article :

+ ulasan + 1 ulasan

8 Disember 2015 7:10 PG

Halo, nama saya Laima, saya adalah korban di tangan kreditur penipuan saya telah ditipu 27 juta, karena saya butuh modal besar dari 140 juta, saya hampir mati, tidak ada makanan untuk anak-anak saya, bisnis saya adalah hancur dalam proses saya kehilangan suami saya. Saya dan anak-anak saya tidak tahan lagi .all ini terjadi Januari 2015, tidak sampai saya bertemu seorang teman yang memperkenalkan saya kepada ibu ibu yang baik Alexandra yang akhirnya membantu saya mendapatkan mengamankan pinjaman di perusahaannya, ibu yang baik, saya ingin menggunakan kesempatan ini terima kasih dan Allah terus memberkati Anda, saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu semua orang Indonesia, bahwa ada banyak penipuan di luar sana, jika Anda membutuhkan pinjaman dan kontak pinjaman dijamin ibu yang baik Alexandra melalui email perusahaan. alexandraestherloanltdd@gmail.com
atau alexandraestherfastservice@cash4u.com,
Anda dapat menghubungi saya melalui email ini; laimajelena@gmail.com untuk setiap informasi yang Anda perlu tahu, silakan dia adalah satu-satunya orang yang jujur saya dapat memberitahu Anda.
Terima kasih

Catat Ulasan

 
Copyright © 2013. 1B1K - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger