23/01/14: MAJLIS ANUGERAH TANGAN EMAS PERDANA MENTERI


Pembangunan latihan kemahiran di Malaysia semakin mendapat tempat di hati generasi muda. Kesedaran ini membawa pemahaman bahawa latihan kemahiran bukan kelas kedua tetapi perlu di arusperdanakan setaraf dengan pendidikan tinggi akademik.

Kehadiran Presiden Majlis Belia Malaysia, Saudara Mohamed Maliki Mohamed Rapiee ke Majlis Anugerah Tangan Emas Perdana Menteri (MATEPM) di MAEPS Serdang, Selangor adalah satu tanda sokongan kepimpinan belia terhadap belia berkemahiran.

Semua pemenang anugerah di sampaikan oleh YAB Dato’Sri Mohd Najib Tun Abd Razak, Perdana Menteri Malaysia.

MBM pada dasarnya bersetuju bahawa semua kementerian dan agensi yang melaksanakan latihan kemahiran tidak harus dibelenggu mentaliti “stylo”, sebaliknya perlu bekerja menggunakan pendekatan lautan biru (NBOS). Ini adalah penting bagi memastikan semua kementerian dan agensi kerajaan dapat mengoptimumkan sepenuhnya infrastruktur serta program bagi melahirkan lebih ramai tenaga kerja berkemahiran tinggi.

Seperti yang sering MBM perjelaskan sebelum ini, sikap syok sendiri dan ingin menjadi “champion” perlu dikikis di kalangan penggerak latihan kemahiran kerana akhirnya nanti kemudahan dan kepakaran yang ada tidak dapat digunakan secara optimum oleh semua pihak.

Peratusan pekerja mahir negara iaitu 28%  masih di tahap rendah dan mebimbangkan. Atas faktor meletakkan kepentingan nasional, MBM juga terpanggil untuk membantu kerajaan dalam usaha mencapai peratusan 50% tenaga mahir menjelang 2020. MBM berkeyakinan penuh bahawa dengan  adanya 434 institusi latihan kemahiran awam (ILKA) dan 753 institusi latihan kemahiran swasta (ILKS), sasaran peratusan itu akan tercapai jika semua kemudahan di optimumkan. Disinilah peranan besar yang akan MBM mainkan dalam menggerakkan minat golongan belia menyertai latihan kemahiran.

Selain Presiden MBM, kepimpinan belia yang turut hadir ialah Saudara Zaidi Aziz, Setiausaha Agung MBM dan Saudara Hasnul Hanif Haron, Exco MBM.






Share this article :

+ ulasan + 2 ulasan

20 Ogos 2015 7:27 PG

Halo sesama Indonesia, saya ingin Anda untuk membantu saya berterima kasih kepada Tuhan karena telah menyelamatkan hidup saya melalui bantuan Mrs. Obi Esther. Saya sangat sakit di rumah sakit dengan demam typhod, dan saya tidak bisa membayar tagihan rumah sakit saya karena saya tidak memiliki Bill Rumah Sakit, jadi saya mengambil pinjaman di internet dan mereka meminta saya untuk membayar biaya, pajak, asuransi, dll , dan setelah pembayaran saya tidak mendapatkan pinjaman saya, mereka tertipu saya dan menipu saya, ini terjadi pada saya di 6 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeda di sini di internet, saya kemudian tahu bahwa mereka adalah scammers dan penipuan. Kondisi saya menjadi sangat penting dan saya berada di titik mati sebelum perawat di rumah sakit mengatakan kepada saya tentang di mana ia mengambil pinjaman dan itu nyata dan asli, dia memperkenalkan saya kepada Ibu Obi Esther, di mana saya mengajukan pinjaman dari Rp500.000.000 dengan tingkat 2% (2 persen), dan pinjaman itu disetujui tanpa agunan, saya hanya mendaftar dengan mereka becasue mereka mengatakan istilah perusahaan dan kondisi bahwa semua pelanggan harus mendaftar sebelum obtanining pinjaman, dan setelah pendaftaran saya punya saya Pinjaman 2 jam setelah mereka mengkonfirmasi pendaftaran saya. Pinjaman dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa stres. Saya ingin memberitahu semua orang untuk membantu saya berterima kasih kepada Ibu Obi Esther untuk membantu saya dengan pinjaman yang menyelamatkan hidup saya. Silakan jika Anda sedang mencari untuk pinjaman di internet, Anda harus sangat berhati-hati, dan saya ingin saran Anda bahwa mereka begitu banyak curang dan scammers di sini di internet. Aku akan nasihat Anda bahwa jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik menerapkan mana saya diterapkan yang asli dan nyata hanya dengan registrasi saja. hubungi Ibu Obi jika Anda membutuhkan pinjaman asli dan benar tanpa scammed atau ditipu, email-nya adalah obi.loanfirm@gmail.com dan Anda juga dapat menghubungi saya di email saya di ivhaandriani@gmail.com Tuhan memberkati Anda semua

5 September 2016 7:56 PG

Halo,
Apakah Anda seorang pengusaha atau wanita? Jika dalam kekacauan keuangan atau Anda perlu uang untuk memulai bisnis Anda sendiri? Anda perlu kredit untuk membayar utang? Jika Anda memiliki skor kredit yang rendah dan bank / lembaga keuangan lokal lainnya mengalami kesulitan untuk mendapatkan pinjaman dari? Personal Loan, Ekspansi Bisnis, Kewirausahaan dan Pelatihan, konsolidasi hutang, pinjaman uang keras. Nah, Anda membutuhkan pinjaman atau pembiayaan untuk alasan apapun. Kami memberikan pinjaman dengan bunga rendah dari 2%, silahkan hubungi kami dengan pendamping konstan kredit melalui e-mail

Catat Ulasan

 
Copyright © 2013. 1B1K - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger